Ga naar inhoud
De Coninck

Facebook

Opleiding Facebook

De smartphone en tablet zijn niet meer uit ons dagelijkse leven weg te denken. Ook jouw (potentiële) klant zit ’s avonds in de zetel met zijn smartphone of tablet het internet af te schuimen. En Facebook is (en dat weten we allemaal) een zeer populair kanaal.

Sociale media hebben een ware revolutie veroorzaakt. Het gaat allemaal zo snel en door de bomen zien we als zelfstandige vaak het bos niet meer. De communicatie tussen bedrijven en (potentiële) klanten is niet langer eenrichtingsverkeer (via een flyer, een website, een advertentie in een plaatselijk tijdschrift …).

Ook de kleine kmo is gebaat bij een Facebookstrategie. Maar hoe begin je daar nu aan? Wat zijn nu precies de mogelijkheden? En a.u.b. … Laten we beginnen bij het begin.

Met een goed gebruik van tijd en creativiteit kunnen ook kleinere bedrijven oneindig veel mogelijke klanten aanspreken. Via sociale media is het mogelijk een goede klantenservice uit te bouwen of interessante interne informatie te delen. Maar daarnaast kunnen ook promoties gecommuniceerd worden. Een juiste online-communicatie komt het imago én het klantenbestand van de zaak ten goede.

Een bedrijfspagina op Facebook kan het perfecte uithangbord zijn voor je zaak. Het is een gratis tool om informatie te bieden en vragen van klanten te beantwoorden.

Een social media profiel van een zaak verbetert bovendien ook de zoekmachineresultaten. Door de aanwezigheid op (verschillende) kanalen verschijnt een bedrijf hoger in de resultaten van Google. Klanten vinden zo sneller de weg naar bedrijven die online sterker aanwezig zijn.

Sociale media is een bruikbare toevoeging voor de website van uw zaak en bovendien zijn de kanalen gratis. Mits een juist gebruik ervan bieden deze kanalen onmiskenbare voordelen die uw kmo vooruit zal helpen.

Wat komt aan bod in de opleiding?

Deze opleiding is voor bedrijven die al een Facebookpagina hebben, maar de pagina brengt nog niet de gewenste resultaten met zich mee.

  •  Hoe zorg ik er voor dat mijn Facebookpagina rendeert?
  •  Hoe vaak en wanneer moet ik posten & welke posts zet ik best op de pagina?
  •  Hoe kan ik mijn posts automatiseren via Facebook?
  •  Hoe maak ik mijn posts op Facebook zo waardevol dat mensen geneigd zijn om regelmatig mijn profiel opnieuw te bezoeken?
  •  Hoe kan ik tijd besparen m.b.v. automatisatietools die handig zijn in gebruik?
  •  Hoe creëer ik interactie met mijn volgers?
  •  Hoe ga ik om met vragen, klachten en recensies (zowel positieve als negatieve) op mijn social media kanalen?
  •  Wat kunnen Facebook ads voor mij doen?
  •  Hoe ga ik van een contact naar een contract via Facebook?
  •  Hoe bezoekers van mijn Facebookprofiel naar mijn website sturen?

Evaluatie van de cursisten

Na afloop van deze opleiding, verkrijgt elke aanwezige cursist een bewijs van deelname.

Praktische info

De opleiding ‘Facebook’ heeft een duurtijd van één dag.

Opleidingen binnen De Coninck M&O gaan steeds door in kleine groepen. Op deze manier kunnen wij u een persoonlijke aanpak garanderen. Voor deze opleiding zijn er maximum 12 werknemers toegelaten.

Wenst u deze opleiding graag in uw bedrijf te organiseren? Contacteer ons op het nummer 014 40 47 42 voor een voorstel op maat!